Baywatch babe - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Klaartje - WaarBenJij.nu Baywatch babe - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Klaartje - WaarBenJij.nu

Baywatch babe

Blijf op de hoogte en volg Klaartje

02 April 2016 | Mexico, Tulum

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het helpt me om dingen te normaliseren....en ik heb deze week heel duidelijk het verschil gevoeld. Het hostel in Tulum (de bestemming na vorig hostel) was geweldig. De 'staf' was super behulpzaam en gastvrij en er hing een hele fijne sfeer. En ze hadden een kat :-). Grappige was dat je die overal tegen kwam waar ze eigenlijk niet hoorde te zijn...vooral op de bedden van de gasten hihi.
Heb hier een paar leuke mensen ontmoet en daar ben ik de afgelopen paar dagen mee op pad geweest. Wat ik zo heerlijk vind aan Tulum is dat je hier veel dingen op de fiets kunt (en moet) doen. Het voelde heel vrij om lekker overal naartoe te fietsen en we hebben heel wat kilometers afgelegd.
Het spannendste moment had ik 2 dagen geleden. Was er behoorlijk van onder de indruk. Ik lag met 2 anderen (Julia en Claire) op het strand. Het was een behoorlijk afgelegen strand, zonder toezicht maar wel lekker rustig. Ik zag een man aan komen rennen die om hulp riep. Hij klampte wat mensen aan maar die keerden hem de rug toe. Ik hoorde zijn paniek dus ben gaan vragen wat er was. Hij vroeg me of ik goed kon zwemmen want zijn vriend was afgedreven, kon niet goed zwemmen en die had nu dus een vrij groot probleem. Ik zag verderop in het water inderdaad een man moeite doen zichzelf boven water te houden. Het eerste wat door mijn hoofd ging was: 'shit dit is foute boel en ook voor mij gevaarlijk'. Want ik heb geleerd: probeer nooit zelf een drenkeling te redden maar bel hulp. Maar ja...niemand wist wie ze moesten bellen en ook de mensen van het 'strandtentje' waren niet bereid te helpen. Tja, ik kan dan niet aan de kant staan toekijken. Gelukkig was er een jongetje met een bodyboard en die heb ik heel vriendelijk afgepakt :-).
Ik heb Julia gevraagd mee te gaan en samen zijn we naar de man toegezwommen. Gelukkig kreeg ik hem op het bodyboard en werkte hij zelf ook mee....met zijn tweetjes kregen we hem veilig op de kant.
Tot dat moment leek het voor mij nog een redelijk onschuldig voorval maar eenmaal op het strand trof ik allemaal huilende en geschokte vrienden en familieleden. Ik werd omhelsd en geknuffeld en kreeg te horen dat ik zijn leven had gered. Toen kreeg ik wel even de rillingen. Dit had heel anders af kunnen lopen. Wat ben ik blij dat hij het na kan vertellen. Hij was behoorlijk uitgeput en had veel water binnen gekregen dus heb in mijn beste Spaans proberen uit te leggen dat het verstandig was, zijn longen te laten checken bij een arts.
Nu kwamen die in Nederland nutteloos lijkende programma's zoals .....toch wel van pas :-). Het had ook een hoog Baywatch gehalte...Ik miste alleen nog een oranje hoog uitgesneden badpak en grote borsten :-). Maar dat was dan ook het enige ;-).

Op weg naar mijn volgende plek. Hoop dat het daar weer zo fijn gaat zijn.

Liefs

  • 02 April 2016 - 21:25

    Diane:

    Wow! Wat een stoer verhaal! Knap dat je direct gereageerd hebt en zo een leven gered hebt!! X

  • 02 April 2016 - 22:26

    Lukas:

    Hey Baywatch babe, ik zal me volgende keer een stuk veiliger op het strand voelen als ik weet dat jij in de buurt bent ;) Goed aangepakt zeg, erg cool gebleven!

    Ennuh...Op naar de volgend plek, hoop dat het daar ook fijn is maar hoop wel dat je daar niet nog meer levens hoeft te redden :)

    Groet,
    Lukas

  • 03 April 2016 - 00:43

    Natalie:

    Soooo... Super cool

  • 03 April 2016 - 10:40

    Karen:

    Hoi,

    Wat heb jij dat super heldhaftig gedaan! Slim idee van dat bodyboard :D
    Heel veel plezier op je volgende plek.

    Groetjes Karen

  • 04 April 2016 - 16:00

    Bianca:

    Nou meid, niet alle meiden van Baywatch hadden grote borsten hoor... In ieder geval niet van zichzelf... :) maar voor een volgende keer moet je toch maar een hoog uitgesneden oranjerood badpack in je tas stoppen! Lastig is alleen dat je dan voordat je iemand mag redden eerst een half uur over het zand moet rennen... Het leven van een baywatch babe is zwaar hoor!

    Maar vooral goed hoe weloverwogen je gehandeld hebt! Dit had inderdaad heel anders af kunnen lopen als je niks had gedaan, of als je er meteen zonder nadenken en hulp opaf was gegaan! Super goed dat je zo koelbloedig hebt nagedacht en toen adequaat gehandeld hebt! Jij hoort in ieder geval niet bij de mensen die aan de kant blijven staan niks doen om vervolgens te vertellen hoe erg het was... n Toppertje ben je! x

  • 04 April 2016 - 21:57

    Rob:

    Eerst een heimlich operatie in Duitsland en nu deze heldendaad, goed bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Tulum

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2016

Weer thuis

03 Mei 2016

Weer thuis

29 April 2016

Aardbevingen, wateroverlast en klein ongelukje

18 April 2016

Laatste weken

02 April 2016

Baywatch babe
Klaartje

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 10453

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: